Leta i den här bloggen

lördag 20 december 2014

Uppdaterad Marknadsplan

Dag 20 i #blogg24 utmaningen

Efter min "annonsering"  av ny väg framåt för mig yrkesmässigt så finns det anledning att uppdatera min marknadsplan.... Så det har jag gjort nedan med röd text för det som är nytt.

Det som framförallt är nytt är min hemsida! Vore så kul med kommentarer speciellt på den!

Marknadsplan för Marias Sociala medier

Facebook 

Där har jag relativt få privata vänner och är selektiv med vilka jag "addar". Fokus är privat med inlägg om mat, trädgård, privata reflexioner, resor mm. Det blir ibland lite politiskt innehåll också, med fokus på främlingsfientlighet och miljö. Inläggen är spontana och oplanerade och jag länkar till denna blogg när innehållet är mer personligt.

Instagram

Mycket få privata vänner + att jag följer några "idoler" av mer privat karaktär. Fokus på foton av mina intressen - reser, mat, trädgård. Inga länkar till twitter eller blogg. Länkar till FB ibland.

LinkedIn

Fokus på många professionella kontakter! De jag träffat eller åtminstone haft någon slags kontakt med, men inte helt okända personer. CV och karriärfokuserat. Få inlägg, företags- eller ledarskapsorienterat. Länkar till denna blogg när inläggen är företags- eller ledarskapsorienterade. Har uppdaterat Linkedins CVdel med nya företaget, hemsida och twitterkonto.

Twitter

Mitt nyaste sociala medium. Himla kul för mig som älskar att hålla mig hyfsat allmänbildad så jag följer tidningar, tidskrifter, organisationer, politiker, opinionsbildare i en salig röra! Jag själv re-tweetar det som engagerar mig av nyheter, politik, artiklar om miljöfrågor, rasism och jämställdhet. Länkar till denna blogg när innehållet är lite mer av opinionsbildande karaktär.

Denna blogg

Efter webinaret har jag gått igenom bloggens taggar för att tydliggöra bloggens profil:

  • Ledarskap, rekrytering
  • Jämställdhet & rasism
  • Politik 
  • Sälj & Marknadsföring
  • Motivation, inspiration
  • Lite om livet i stort... reflexioner
Är själv rätt nöjd nu med fokuset på bloggen. Det är lätt spretigt precis som jag själv är men inte ofukuserat spretigt.

Hemsidan

Beskriver mitt egna företag Signal's management. Eftersom jag har två spår för mitt framtida yrkesliv, endera en utvecklande och inspirerande anställning alternativt att satsa på det egna företaget heltid så är hemsidan lika mycket en spegling av mitt personliga varumärke och en beskrivning av mina egna kompetenser. Rätt naturligt eftersom det är bara jagsjälv i företaget.

Det blir spännande att se hur allt utvecklas och även om jag tar en fast anställning så vill jag utnyttja allt jag lärt mig under hösten också!

Saknar ni något? Är planen nog tydlig? Vad har ni själva för marknadsplan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar