Leta i den här bloggen

tisdag 9 december 2014

Marknadsplan för Sociala medier

Dag 9 i #blogg24

Varit med på mitt första Webinar någonsin idag!

#bloggframgang med Nordinspire - Lena Nordin-Andersson. Superinformativt och lättsmält. Gav inspiration till mig att slutföra min Marknadsplan för mina sociala medier för precis som Lena så ÄLSKAR JAG SOCIALA MEDIER.  Men för att undvika spretighet och optimera min tid så har jag gjort en plan....

Lenas webinarinbjudan

Marknadsplan för Marias Sociala medier

Facebook 

Där har jag relativt få privata vänner och är selektiv med vilka jag "addar". Fokus är privat med mat, trädgård, privata reflexioner, resor mm. Inläggen är spontana och oplanerade och jag länkar till denna blogg när innehållet är mer personligt.

Instagram

Mycket få privata vänner + att jag följer några "idoler" av mer privat karaktär. Fokus på foton av mina intressen - reser, mat, trädgård. Inga länkar till twitter eller blogg. Länkar til FB ibland.

LinkedIn


Fokus på professionella kontakter och många! De jag träffat eller åtminstone haft någon slags kontakt med, inte helt okända. CV och karriärfokuserat. Få inlägg, företags- eller ledarskapsorienterat. Länkar till denna blogg när inläggen är företags- eller ledarskapsorienterade.

Twitter

Mitt nyaste sociala medium. Himla kul för mig som älskar att hålla mig hyfsat allmänbildad så jag följer tidningar, tidskrifter, organisationer, politiker, opinionsbildare i en salig röra! Jag själv re-tweetar det som engagerar mig av nyheter, politik, artiklar om miljöfrågor, rasism och jämställdhet. Länkar till denna blogg när innehållet är lite mer av opinionsbildande karaktär.

Denna blogg

Efter webinaret har jag gått igenom bloggens taggar för att tydliggöra bloggens profil:

  • Ledarskap, rekrytering
  • Jämställdhet & rasism
  • Politik 
  • Sälj & Marknadsföring
  • Motivation, inspiration
  • Lite om livet i stort... reflexioner

Saknar ni något? Är planen nog tydlig? Vad har ni själva för marknadsplan?

2 kommentarer:

  1. Tack för påminnelsen om att göra en marknadsplan för sociala medier. (Ska börja med att lyssna på Lenas webbinar). Arbetar med min LinkedIn-profil och vad som ska läggas ut där och vad som inte ska ut.
    Du har intressanta ämnen på din blogg. Ska fortsätta att följa den.

    SvaraRadera