Leta i den här bloggen

onsdag 24 december 2014

Tacksamhet

Idag på Julafton vill jag uttrycka min tacksamhet

Det är även sista dagen på #blogg24 utmaningen!

Jag står rätt mitt i livet, om jag har tur så får jag lika många år till (frisk hoppas jag) och en dag som idag på Julafton så måste jag säga att jag är tacksam!

Jag är tacksam för:

  • att jag blev född som Signalare, och därigenom en särdeles envis rackare med min fantastiska mormor och morfar som stöd under min barndom och med min moster som stöd därefter
  • att jag har två fantastiskt självständiga och kloka barn (som även ärvt en del av envisheten och därför driver mig till vanvett ibland :-) )
  • min helt underbare, kloke och snälle man, vars släkt släppt in mig och de mina så helt fantastiskt samt vårt underbara hem
  • min bror och min syster på olika håll i Sverige som ger mig sammanhang på olika sätt
  • att jag blev född i Sverige, ett rikt demokratiskt land i Europa där möjligheterna till studier var möjliga för en arbetarklassunge som jag
  • alla fantastiska vänner!!!
  • alla mina utvecklande chefer och kollegor som varit med på min utvecklingsresa - oj vad jag lärt mig mycket
  • att jag föddes nyfiken så jag får fortsätta lära mig resten av livet!

God Jul på er alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar