Leta i den här bloggen

fredag 12 december 2014

Självupptagenhet 2.0?

Dag 12 #blogg24

Måste erkänna att efter otroligt inspirerande föredrag av Entreprenör Mikael Ahlström i Tallinn för några veckor sedan så ser jag på omvärlden med något annorlunda ögon. Jag liksom ser omvärldens detaljer och funderar vad de betyder på ett lite mer fokuserat sätt.

Idag på Clas Ohlson av alla ställen står jag och väntar på min tur i kön och ser så bland "lockvarorna" produkten på bilden... Selfie-Stick! Helt nytt för mig, inte för min 14-åriga dotter, kanske inte heller för dig...


Vad är det? Det är hel enkelt en pinne, ett fäste och ett teleskopskaft, "för att kunna ta en selfie på avstånd så att den blir så snygg som möjligt. Det är också det absolut bästa sättet att ta en selfie med sina vänner då fler får plats i bilden."

Är inte detta Självupptagenheten tagen till nästa nivå? Eller är det helt enkelt bara ytterligare ett tecken på det vi redan vetat sedan Maslows behovstrappa - vi är sociala varelser och det räcker helt enkelt inte längre med att vara Self på Selfien, utan nu är det We på We'ien....

Vad läser du in i denna produkt och dess användning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar