Leta i den här bloggen

fredag 19 december 2014

Idag vill jag fira kärleken!

Denna fredag för 1 år sedan, ganska sent på kvällen så friade min älskade man till mig!

I år den 16/8 gifte vi oss vid en underbar ceremoni på ängen bakom vårt hus. Det har gått fort, men för oss så var det rätt fort. Vi kände redan tidigt att det här är för livet!

Nygifta!

Jag är helt säker på att meningen med livet är kärlek och nära relationer!

Kärleken till barnen är villkorslös. Kärleken till släkt och vänner är stödjande och utvcklande. Kärleken till föräldrar är livsviktig men i mitt fall tok-komplicerad och kräver nog ett eget blogg-inlägg alt en hel roman... Kärleken eller omtanken om medarbetare, kollegor och medmänniskor finns också hos de flesta men är inte alltid lika lätt och förmörkas ofta av fördomar, förväntningar och förutfattade meningar. Jag tror dock att den är viktig för att upprätthålla respekten för varandra.

Kärleken till mannen i mitt liv är utan början och slut, uppfyller mig och gör mig oändligt tacksam till livet som fört oss samman. Jag önskar av hela mitt hjärta att alla fick uppleva denna kärlek i sitt liv.

Nedanstående dikt läste jag för Magnus vid vårt bröllop (av Alexandra Jansson):

Jag vill hålla av dig,
utan att hålla fast dig.
Jag vill ha dig,
utan att äga dig.
Jag vill älska dig,
utan att göra om dig.
Jag vill vara nära dig,
utan att kväva dig.
Jag vill ge dig kärlek,
utan att ställa krav eller villkor.
Jag vill ge mig åt dig,
utan att ge upp mig.
Jag vill leva med dig,
jämte dig,
utan att gå före
utan att sacka efter.
Jag vill vara din människa på jorden



Kärleksfulla julehälsningar till er alla! 

1 kommentar:

  1. Kärlek till dig och de dina. Kärlek till hela världen vet ja...

    Vad märkligt att vi hade samma känsla för innehåll på bloggen idag. Det måste vara kärlek i luften.

    SvaraRadera