Leta i den här bloggen

lördag 23 april 2016

För varenda unge!

Jag sitter i min trygga soffa och njuter av ett glas vin och lite parmaskinka. Spotify står på med lite soft musik. Mina barn är i trygghet och alla i min familj är i säkerhet.

Jag har ett fint hus, en man jag älskar. Våra barn har möjlighet att utvecklas till det de vill. Jag har en lön jag kan leva på och jag behöver inte vara rädd i min vardag. Lite annorlunda än många familjer och barn på vår jord just nu....

För lite verklighetskoppling kolla in Expressens special från Ukraina med fantastiska reportern Magda Gad!
Etiopien: Två flickor promenerar på en väg kantad av sopor
Foto: UNICEF/Kate Holt
Jo, visst har jag fadderbarn och visst stöder jag diverse insamlingar för Unicef mm. Men visst kan jag göra mer från min soffa!

Nu har jag startat en egen insamling på Unicef. Från och med nu kommer jag skänka 10kr/km jag springer! Häng på vet ja!

Klicka här! Eller skicka koden KÄMPA 3553till 72 900 så skänker ni 50 kr direkt till "min" insamling! Pengarna går till Unicef och deras insamling "Barn på flykt";

På det sättet kommer ni i form och vi hjälper samtidigt barn som har det väsentligt sämre än våra till en något lite bättre värld!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar