Leta i den här bloggen

måndag 18 april 2016

Hat och Fokus framåt

Vad driver en mamma att hata/avsky sin dotter?

Antagligen bitterhet över ett eget upplevt "förlorat" liv.
Min mamma tyckte att jag förstört hennes liv genom att födas. Obesgripligt när man själv är mamma men har hänt många fler än jag!

Min halvsyster har hatat mig sedan hon blev tonåring
Avundsjuka och bitterhet ligger i grunden. Vad jag gjort? Oklart, mer än att födas.... Och därigenom bli hennes halvsyster.
(OBS! Den halvsyster som jag skriver om här är på min mammas sida, dvs EJ min högt älskade syster Channett!! - det blir lätt snurrigt i en familj så splittrad som min)

Senaste brevet 

Senaste brevet från min halvsyster är rätt tydligt vad hon vill...



Även om jag inte haft en nära kontakt med henne så gör det ont. Hon tar på något sätt min mammas hat/ilska vidare och hatar mig bara för att jag finns. Att hon dessutom tar med min käre bror Mikael i detta smärtar mig ännu mer.

Fokus framåt

Nu när båda föräldrarna som inte ville jag skulle bli till är borta så får mitt fokus vara på att leva mitt liv som jag vill utan dåligt samvete eller något som håller mig tillbaka. Jag har bara ett liv och det vill jag leva efter eget huvud.

Jag vill vara stark och svag, modig och feg, omtänksam och självisk, allt som gör oss till människor. Jag vill bry mig om min omvärld, min familj och mina vänner oavsett deras kön, sexuella läggning eller ursprung!

Med tanke på tryck över bröst och bomull i huvudet kan det nog ta lite tid men jag ska dit! Leva mitt liv efter mitt huvud!


Som Eva Dahlgren sjunger i "Min familj"
"min familj
är dom som vill
höra samman
finnas till
för varandra
stark och stor

här är vatten
tjockt som blod
en familj
som ett stort hus
inga gränser
inget slut"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar