Leta i den här bloggen

tisdag 10 maj 2016

Vad väntar du på?

frågar personen mittemot mig?

Ja, vad väntar jag på??? Ett mirakel som ska göra att trycket över bröstet plötsligt lättar och att orken kommer tillbaka... Hon säger att "några samtal med någon kommer inte att skapa ett mirakel".

Och hon är präst.....


När jag berättar om allt som hänt senaste 3 åren för prästen Maria så hör jag hur utmattande det borde vara...

Händelser


Hur outhärdligt det varit att se sin svärfar som man knappt hann lära känna, så fort förtvina och dö. En man som trots den korta tiden jag kommit att älska och känna en stark närhet till.

Jag säljer mitt hus och flyttar till Magnus! Magnus friar till mig. Mitt i sorgen otrolig lycka!!

Så slutgiltigt det var att min far dog 4 månader efter svärfar. Ingen längre att fråga Varför? Många varför finns.... Varför jag inte dög som dotter och varför kontakten bröts....Ytterligare ett hus att tömma och begravningn etc....

Så min fina svärmor, som vi fick en så fin sommar med, mitt i en dom om livets ände.....

Än en gång mitt i detta en oändlig lycka som vi fick dela - vårt bröllop.

Ett drygt år efter första föräldern så tappar vi henne. Jag fick möjligheten att dela stora delar av de sista månaderna med henne vilket jag är tacksam för och kommer bära med mig hela livet.

Ett hyfsat lugnt år följer - dock med två nya karriärer. Vi båda byter jobb.....

Och så 2 år och 3 mån efter den första föräldern dör min mor...... Som i sig skapar otroliga mängder ångest. Inga svar kan fås längre.

Undran

Och så undrar jag varför trycket inte lättar och varför jag behöver vila. Har dåligt samvete mot jobbet och har svårt att inse faktum...

Vad väntar jag på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar