Leta i den här bloggen

fredag 19 januari 2018

Nyhetsmatt

Det är lätt att bli nyhetsmatt med många tråkiga nyheter runt om i världen. 


Jag oroar mig för både politiska utvecklingen i många länder som Polen och Ungern.
Jag oroar mig för vad Brexit ska innebära för polariseringen inom EU
Jag oroar mig för våldet mot Blåljuspersonalen i Sverige
Jag oroar mig för intoleransen i världen och sverige
Jag oroar mig för vad Trump ska hitta på med kärnvapenmakten och makten över tonen i dialogen i världen.
Jag oroar mig slutligen för Klimathotet och känner mig både maktlös och som en syndare med allt i mitt liv som inte är så klimatsäkert...

Men nu vill jag börja lära mig lite mer om vad jag kan göra för Klimatet och miljön - mer än min plastkamp som fortsätter... Och tänkte skriva om det här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar