Leta i den här bloggen

lördag 14 januari 2017

Kampen mot hemmastressen

Min ork är helt klart bättre nu under vintern än ifjol vår/sommar men trycket över bröstet kommer och går ännu... Speciellt på helgerna märks det av. Enligt alla experter, inkl min psykolog, helt normalt för då släpper man på kontrollen och är sig själv. 

Jag är ju en ambitiös och driven person som driver framförallt mig själv väldigt hårt. Jag kämpar nu, med ett extremt utmanande men roligt jobb, att inte driva på för hårt. Att tillåta mig själv att inte ha koll på allt, vilket är oerhört svårt. Det sitter så djupt i mig detta med behovet av att visa att jag duger. 

Då kan man ju tycka att slapparhelger vore super för mig.,, Men nejdå drivet är kvar även hemma. Jag är världsbäst på att 'hitta på' saker som måste göras.... Jag har som hemläxa av min psykolog att varje vecka under 1-2 timmar göra något 'icke-prestations-baserat'. Gissa hur många veckor jag klarat det?! 

Men jag är så glad att jag orkar träna igen, även om jag även med det behöver balansera... Promenad i det bleka vinterljuset är superskönt och jag försöker nu följa 'Magda-mantrat' dvs 30 min fysisk aktivitet per dag. Det får inte bli ett måste för då kommer trycket över bröstet men jag ser det som inspiration !! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar