Leta i den här bloggen

fredag 8 juli 2016

Inte bara jag som är orolig

Bara några dagar efter mitt blogginlägg "En delad värld" om oro kring odemokratisk och polariserande utveckling av västvärlden kan flera artiklar i media hittas...


Hatvålden ökar efter Brexit

Redan 4-5 dagar efter Brexit rapporterade The Times om ökad mängd hatbrott. Nu rapporterar Polska ambassaden i London att man är orolig över utvecklingen med stor ökning av hatbrott. Även FN:s människorättschef Zeid Ra'ad al-Hussein. Efter Brexit har ett hundratal hatbrott rapporterats.


Politiker med odemokratiska drag

Som jag skrev i mitt blogginlägg så finns många oroande tecken med mer eller mindre odemokratiska drag hos flera ledande politiska partier i västvärlden. Jag hade inte med Danmark i min lista - antagligen pga okunskap.... I all fall om man ska tro på den artikel jag läste imorse i DN. Denna artikel beskriver ett politiskt landskap i Danmark med en stadsminister som skyr kritik och debatt och samtidigt står för en demagogisk åsiktsbild.... Otäck kombo....

Jag måste tyvärr hålla med om det artikelskrivaren säger......

"Det är upp till oss om de kommande ödesåren bär på en nystart för demokratin eller dess avslutning, och det blir ingen vänlig tid." Carsten Jensen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar