Leta i den här bloggen

lördag 20 februari 2016

Veckans i-landsproblem

Jag blir tokig på pipande maskiner!

Alla maskiner i vårt hus piper av olika anledningar...

  • Mikron piper när den är klar, och igen och igen
  • Diskmaskinen piper när den är klar, och igen och igen
  • Ugnen piper när den värmen man ställt in har uppnåtts
  • Tvättmaskinen piper när den är klar
  • Torktumlaren piper när den är klar
    Men den tycker jag om för den har en knapp som man kan välja bort pipet. Tack gode gud för den ingenjörens tanke!
Två av piparna i vårt hem


I denna värld med informationsöverflöd så fattar jag inte vad vi ska med allt detta pipande till... 

Någon ingenjör har inte tänkt klart - eller aldrig gjort det som t.o.m jag fick lära mig för 25 år sedan på Högskolan i Luleå, sk Kundinvolverad produktuveckling.

Så ett upprop till @boschglobal @whirlpoolcorp - Fundera på hur man känner sig när man precis satt sig i soffan efter att jagat runt hela dagen, städat undan hemma och vill vila..... och så börjar pipandet..... och det slutar aldrig utan man måste springa runt och stänga allt. Puh


Ja, jag varnade - detta är veckans i-lands problem jag vet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar