Leta i den här bloggen

lördag 25 februari 2017

Påverkan för mindre plastanvändning!?

Min lilla plastmission fortsätter....
Vart jag än ser finns onödig plast nu när jag börjat titta ordentligt.... En serie kommer därför att följa här på bloggen, haka gärna på, kommentera, engagera er! Konsumentens röst är betydelsefull.



Jag köper alltid Fairtrade och Krav märkta bananer - men varför är just de plastförpackade - skickade mail till fairtrade-organisationen för att fråga varför.....

Svaret som kommer här nedanför säger att det är butiken eller distributören som bestämmer att det ska vara plast runt de - i övrigt fantastiska - Fair trade märkta bananerna.

Så nästa steg är fråga i butiken - inte bara en gång utan flera!


Från: Maria Signal Martebo [mailto:Maria_Signal@hotmail.com]
Skickat: den 21 februari 2017 22:20
Till: Fairtrade Sverige <info@fairtrade.se>
Ämne: Plastpåsar på era bananer

Hej,
Jag har sedan 1 år tillbaka bara köpt fairtrade bananer (och kaffe) men VARFÖR är era banener i en plastpåse. Mängden plast i världen måste minska och då borde en märkning som er jobba för att få bort plast!

mvh
Maria

SVARET:

SV: Plastpåsar på era bananer




I går, 08:12



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar